Vårt store og sentraliserte logistikksenter gir en rekke stordriftsfordeler som kommer både kunder, produsenter og oss selv til gode. Spesielt er det mengden artikler vi kan ha på lager og muligheten til å håndtere komplekse leveranser fra ulike produsenter. I tillegg bidrar faktorer som kvalitet, leveransesikkerhet, redusert miljøbelastning og evnen til å møte spesifikke kundekrav til fordelene ved å samle alt i én stor og sentral enhet.
LAGERAREAL M²
DAGLIGE LEVERANSER
LAGERFØRTE PRODUKTER
ANSATTE
Cirka 30 000 artikler holdes på lager som standard, og mellom 30 000 og 35 000 unike artikler passerer gjennom Höganloft hvert år, fordelt på over 300 000 ordrelinjer. Vi er nærmere 70 ansatte, hvor halvparten jobber på lageravdelingen og den andre halvparten på foredlingsavdelingen.
Gjennom høye krav oppnår vi effektivitet og kvalitet i arbeidet. Dette kommer kunden til gode ved at riktig produkt leveres til riktig tid, i tråd med kundens ønsker. OEM Automatic har som mål å oppnå 97 % leveringspresisjon til våre kunder, og i samarbeid med våre produsenter jobber vi kontinuerlig med å øke både effektiviteten og servicenivået vårt.
Miljøarbeidet har vært en viktig prioritet helt siden logistikksenteret ble bygget. Vi har fra starten tatt aktive valg som er positive for miljøet, og benytter oss av bergvarme, naturlig kjøling og solenergi. All øvrig energi som brukes, kommer fra fossilfri produksjon.
Et annet eksempel er at lasteområdene er utformet for å være tett rundt kjøretøyene, slik at vi unngår varmetap om vinteren og unødvendig oppvarming om sommeren. Dette bidrar til stabile temperaturer, som er gunstig både for arbeidsmiljøet og energiforbruket. I tillegg har vi moderne, energieffektive LED-armaturer som gir fordeler både i form av redusert energibruk og bedre arbeidsmiljø.
Vi jobber kontinuerlig for å skape merverdi for kundene våre og ønsker at det skal være så enkelt som mulig å handle fra oss. Én ordre, én levering og én faktura – vi er en logistikkpartner som kan tilpasse leveransene.
Vi får stadig flere kundespesifikke forespørsler og leverer i økende grad spesialløsninger. Dette kan for eksempel være levering som skal pakkes eller merkes på en bestemt måte. Vi synes det er veldig givende å kunne møte kundenes unike behov. I tillegg ser vi økende etterspørsel etter foredlede produkter, noe vi også har mulighet til å levere.
Fremtiden ser lys ut, og vårt store logistikksenter gir oss muligheten til å lagerføre og levere både standardartikler og kundespesifikke løsninger. Vi jobber med forbedringsarbeid hver uke og tror på at vi alltid kan bli bedre. Det er inspirerende å ha muligheten til kontinuerlig utvikling og forbedring.
Kundesupport